-Journalskrivning.

Igår var jag och Mats i Torsby på inskrivning för operationen den 13. Vi åkte från Vålberg ca 10 och tog det lugnt upp. Vi kom dit och jag anmälde mig, gick direkt till provtagningen efter. Va lite nervös när en ny person skulle ta blodprov på mig. Det brukar vara svårt att ta blod på mig, det är något jag tycker är mycket jobbigt. Hon tog exakt tio rör, mycket tycker jag men ett måste. Hon tog även längd och vikt. Och det var lite roligt med vikten på två dagars flyt hade jag gått ner 2.5kg, rätt bra va?


Efter det gick vi till allmotagningen på andra våningen för att ta EKG och fylla i lite papper. Vi pratade lite med sjuksköterskan och va klara runt 11.30. Och jag skulle inte träffa läkaren och narkosen fråns klockan 13.30 så det var en bra stunds dö tid.


Vi åkte så Mats fick äta. Han ville äta pizza. Och jag har aldrig sätt en pizza vara så smarrig i mina ögon som denna. Jag ville verkligen äta. Men som sagt jag får inte. Jag fick ta en cola light istället. Vi åkte och kollade runt lite i Torsby sen var det tid att åka tillbaka till sjukhuset.


Doktor tiden var 13.30 och han var precis i tid. Vi pratade en del och han ställde en massa frågor, jag ställde mina också. Sen visade han på magen var dom skulle göra hålen och så. Han berättade även att alla prover och EKG och allt de var jättebra.


Efter det var det tid för oss att träffa narkosen. Så vi gick till operationsväntrummet och fick sitta där i nästan två timmar. Det var bara en narkos där och han hade mycket att göra. Vi satt och hade rätt tråkigt. Och jag blev mer och mer irriterad för varje minut som gick men tillsist kom han, narkosläkaren. Han var efterlängtad måste jag säga.

Det var en kille till där som också skulle träffa narkosläkaren men som kom efter oss. Han ropade upp honom först, då blev jag lite sur och ginig. Vi var där först och hade åkt nästan 10mil så jag tyckte att han kunde ta mig först eftersom jag stod på tur. Det blev jag som kom in först. Det gick rätt fort, han berättade hur det gick till och vilka tabletter jag inte skulle äta o.s.v. När vi var klara där så visade han oss vart jag skulle ligga direkt efter operationen.


Måste säga till alla som jag haft att göra med på Torsbys sjukhus är helt underbara och trevliga. Man blir så bra omhändertagen av dem.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg