-Ikea dag med Ann-Sofie!




Idag började dagen inte jättebra kan jag ju säga. Jag försov mig. Skulle med bussen från Vålberg klockan 8.25 vaknade 8.00 men jag hann med. Hopade av vid bergvik och gick bort till Ikea, va där ca 8.50 fick stå ute och vänta tills dom öppnade dörrarna klockan 9.30. Efter ett tag så kom Ann-Sofie och hennes dotter.


Vi hade bestämt att mötas på Ikea och gå där tillsammans. Hon bjöd på frukost och vi gick och små pratade. Va riktigt roligt och mysigt. När vi va klara på Ikea så körde Ann-Sofie hem mig. När jag kom hem började jag med att gå ner och kolla om där fanns tvättid. Så jag har tvättat ca 7 maskiner. Alla kläder, sängkläder, handuka ja all vår tvätt. Men sen har jag även tvättat pappas alla mattor. Allt hänger på tork nu.


På Ikea köpte jag nya gardiner till vardagsrummet, köpte leksaker till katten, saker till duschen. När jag hade slängt i dom två första maskinerna så gick jag upp och bytte gardiner i vardagsrummet till dom nya, sen dom som satt i vardagsrummet satt jag i sovrummet. Sen har jag damsugit och dammat lite.


Mats jobbar över så jag sitter vid datorn en stund nu. Ska väl snart ner till tvätten igen. Tänkte även gå in och duscha snart och ta kvällen. Imorgon ska jag till stan, ska på möte. Vi ska diskutera vad jag vill jobba med o.s.v.


Hoppas på att Helena har med sig alla papper så jag kan få fylla i dom och skicka in det till försäkringskassan angående ersättning för aktiviteter. Får väl se hur det blir med den saken. Helena är ju rätt mycket upptagen så jag ska ju inte bli besviken om hon inte hunnit med att hjälpa mig med att skaffa fram papprena.  

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg