-Skåne resan!

På lördagen så gick vi upp rätt tidigt vid 10 ca gick pappas flyttlass till Skåne. När vi kom ner mot Åmål fick vi köra i 40-60 för att det va sådant oväder. Sen när vi kom ner emot Göteborg så fick vi ta en annan väg ner pågrund av vägarbete. Förutom vädret så gick resan ner jättebra. Och det var jätte trevligt.


När vi kom ner så mötte Jimmy och hans tjej upp oss. Så dom lastade av kärran och när dom gjorde det så åkte jag och Mats till mamma. Ja ni läste rätt mamma som jag inte träffat på sex-sju år. Vi åkte dit med julklappar och Mats tog en kaffe och vi pratade lite. Det kände skönt att träffa både Mamma, Frida och Lyon.


Efter vi hade varit hos mamma och dom så åkte vi tillbaka till Jimmys lägenhet och pappa och Mats åkte till Susanne och Pär och ställde kärran där över natten. Vi hade inget lås till kärran. När dom gjorde det så träffade jag min barndomsvän Maria Ivarsson. Va riktigt roligt att se henne. Hon är sig lik. Vi satt och pratade och så, sen när pappa och Mats kom så gick vi ner till en pizzeria och åt. Pizzan kostade 35 alltså alla pizzor gjorde det. Annat än vad dom gör här uppe.


Vi hade bestämt oss för att åka hem igen på lördag kvällen men det blev inte så. Utan vi åkte hem på söndagen vid 11. Resan gick bra hem. Vi åkte in om Ullared och Mats handlade jättemycket kläder till mig. Så nu har jag en del.


Efter det så åkte vi vidare vi kom till Mellerud och då la bilen av mitt på vägen. En traktor bogserade oss till en mack. Där hällde vi i något i bensintanken, för att bensinen hade frusit. Efter en timmen kanske kunde vi fortsätta åka va hemma ca 01.00. Efter Göteborg va det ett jävla väder. Så vi fick köra lugnt.


Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg