-Bilen lagad & dagen freda.

Bilen är lagad pappa lagade den. I torsdags gick den inte så vi tog bussen in till doktorn och mös jag och Mats. Var 100år sen vi åkte buss tillsammans. Medans vi var hos doktorn så fixade pappa bilen. När han hade gjort de fungerad den inte men på fredagen provade vi bilen igen och då fungera den. Mats blev as glad. Skönt att ha en bil som fungerar igen. Tack pappa.


Dagen igår började med att Kerstin ringde och sa att hon kunde köra oss till Willys för bilen var ju sönder. Men när vi stod ute och väntade på henne så provade Mats bilen och då fungerade den. Men då var de för sent att ringa och ställa in med Kerstin. Vi åkte till Willys och handlade, var även på solareturen och till biltema. På solareturen hittade Kerstin en förvaringslåda så den lastade vi in i hennes bil. Jag hittade inget men Kerstin blev glad. Skoj de.


Fredrik och de här. Vi käkade potatisgratäng, sallad, mös och snackade. Sen när de åkt efter någon timme gick jag och mys och la oss. Vi var riktigt trötta. Medans Fredrik och de var här så hade de med sig sin hund Ronja så vi fixade in Nova i sovrummet så hon slapp träffa Ronja. Där inne trivdes hon nog för att hon hade ätit all mat vi lagt upp och låg och kurrade i sängen när vi kom in. Och detta snöande kan jag inte förstå mig på. De snöade hela dagen igår.


Idag ska vi ta tacos och mysa med pappa. Mats håller på att tvätta, sen har han och Jens varit nere till tippen med de sista som vi inte fick iväg i onsdags eftersom att bilen gick sönder. Så nu är allt borta, skönt de. Ska färga håret nu, Mats hjälper mig. Han är så underbar när han vill hjälpa mig hela tiden med olika saker. Han är verkligen en gentleman. De blev svart färg som vanligt. När man färgar håret så blir de lättare att göra frisyrer och så tycker jag.

 

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg