-Idag är det Novas dag. :)

Idag var man uppe klockan 7, åt frukost tillsammans med älsklingen. Sen så gjorde vi oss i ordning och åkte till djursjukhuset med Nova. Resan dit gick jättebra. Och när vi kom fram fick vi anmäla oss och fylla i lite papper. Sen fick vi sitta ner och vänta tills vårat namn blev upp ropat.


När vi satt i väntrummet kom det in en äldre tant men två katter i vars en bur. Gud vad dom skrek. De kom två personer ut och kollade till katterna och konstaterade att tanten och katterna skulle få en akut tid direkt. Katterna var mycket sjuka. Det var det ända vi hörde djursköterskorna säga.


Nova var lugn av sig, hon gjorde inte ett ljud ifrån sig. När det var våran ut så fick vi komma in på ett rum. Och där var en sköterska som sa att jag skulle ta ut Nova så att vi kunde väga henne. Det gick jättebra. Det luktade lite bajs men vi såg inget bajs. Men när hon hade vägt Nova så sa hon att vi skulle vänta på veterinären.


Det tog lång tid innan veterinären kom så jag tog ut Nova och Mats kollade genom buren. Men där var värken kiss eller bajs. Men sen kollade jag i rumpan på Nova. Där fanns de bajs, det hade fastnat i hennes långhåriga päls. Jag tog bort det jag kunde. Och när veterinären kom så berättade jag att hon va full i bajs. Och sen så lyssnade hon på hjärtat, kollade rumpan, munnen, tänderna och könet. Jag frågade om dom kunde ta bort bajset som var kvar. Och det skulle dom göra när hon sov. Det blir enklast så.


Mats körde mig hem efter det körde han direkt till jobb. Sen ska han hämta Nova 16.20. Sen kommer båda mina älsklingar hem till mig.


Jag tog en del bilder på Nova igår, här är en bild som jag verkligen gillar. Jag tycker hon är väldigt fin måste jag säga.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg