-Dagen började inte så bra.

Idag har inte hänt så mkt har bytt plats på lite tavlor och så. Har öven bytt gardinger i vardagsrummet. Finns inte så mycket att göra när älsk inte är hemma.

 

Dagen började inte så bra, jag cyklade till vårdcentralen i morse vid åtta och skulle ta prover till diabetescentrum och till Torsby. Det ös regnade ute men jag cyklade ändå. När jag kom dit hade den vanliga personalen slutat för de är ett norskt företag som äger vårdecentralen nu. Tyvärr. Fan tänkte jag, efter en stund när jag hade anmält mig kom de ute en kille och ropade upp mitt namn. Inte fan ska de okunnige personen ta blod ifrån mig. Gud jag hatar och ta blodprover för att dom oftast får sticka mig många gånger för att dom inte lyckas få något blod. Idag fick dom sticka mig fem gånger. Han var trevlig killen, han försökte ju göra allt så bra som möjligt men de gick inte så bra. Men han höll sitt humör på topp ändå och tillsist kom blodet. Yes tänkte jag. Äntligen. Jag missade även ett möte på HAB men min psykolog.

 

Vi hämtade en katt igår från en kompis kompis. Tingeling heter hon, men hon bajsar och kissar över allt, håller på emot Nova så de är inte klokt. Vi hämtade den i Forshaga hos en som heter Simone. Katten är jättefin men de går inte ha den här. Jag orkat inte med piss och skit i hela lägenheten. Så idag ska vi lämna tillbaka den. Hoppas dom hittar ett bra hem till henne ändå.

 

Jag och mamma kom fram till att vi skulle träffas någon annan gång istället, hon skulle ju komma upp när jag tog studenten, men vi kom fram till något annat istället. Det är ju så längesedan vi träffades så vi behöver nog vara själva när vi träffas efter så många år. Man är ju nervös och rädd att allt ska bli fel igen. Så vi bestämde att ta de någon annan gång.

 

Pappa ska göra mat nu, potatisgratäng och baccon. De är så otroligt gott måste jag säga. Medans han gör de ska vi åka och lämna tillbaka Tingeling. Vi åker inte hela vägen till Forshaga denna gången utan vi ska mötas på parkeringen på bervik. Blir lite kortare.

 

Ikväll ska jag väl försöka vara uppe lite längre. Igår somnade jag runt 20.15 jätte tidigt. Men jag har ju också haft att göra varje dag med möten, planering, måste tänka på allt. Och så försöker jag ju hålla igen med maten o.s.v. De är kaso igentligen men jag mår bra, allt känns bra. Blir väl någon film ikväll med pappa och älsk skulle jag tro.

 

Imorgon är de kurs igen, jippi. Nej men ska blir kul att träffa alla igen. De är väligt intressant på kursen. Men efter lunch är jag så trött men ska börja med ny medicin imorgon och se om de hjälper. Ska fixa matlåda också.

 

Kanske hörs sen. Kram

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg