-En gammal dam.

Idag började dag med att jag gick upp 06.45 för att hjälpa grannen i andra trappuppgången ner till tvättstugan med hennes tvätt. För ett tag sedan ramlade hon ner i trappan. Så jag har lovat att hjälpa henne att ta ner tvättkorgen och så. Så det är bara för henne att tvätta, så att hon inte ramlar igen. Hon är en väldigt gammal dam. Och det roligaste är att hon kommer från Skåne. Hon bjöd in mig i sin lägenhet och visade upp alla kort hon hade på sin familj och så.


Mats ska hjälpa henne upp med tvätten klockan 12 idag för då har hon tvättat klart. Jag är inte hemma då så Mats fick rycka in.


Nu sitter jag här redo för Solareturen idag. Ska bli skoj att komma dit. Mats kör in mig idag, han ville det. Det tackar man inte nej till. Så tar jag bussen hem sen när jag slutar.


Ska även skicka in papper om mitt busskort och om vilka dagar jag varit på Solareturen så att jag kan få lite ersättning.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»