-Har börjat fundera på framtiden.

-Barn?

-Vill jag ha barn? För några år sen skulle jag operera mig så att jag inte skulle kunna få några barn. Men de gjorde inte operationen på mig pga. allt jag gått igenom och sen var jag rätt ung.

-Skulle jag vara redo för ett barn?

-Skulle jag klara av ett barn?

-Skulle jag bli en bra mamma?

-Skulle barnet få samma handikapp o.s.v som jag?

-Skulle jag orka med att finnas & stötta mitt barn på ett sätt som en mamma ska göra?

-Skulle jag kunna ge ett barn den tryggheten & kärleken som ett barn behöver ha?

 

-Ena dagen vill jag ha barn & andra dagen vill jag inte ha barn. Hur ska man veta vad man vill när man ändrar sig från dag till dag. Varför är det så?

 

-Jag vet att Mats är den som jag vill leva med, sen kan ju ingen av oss garantera varandra att det kommer vara så hela livet. Men vill jag ha barn så är det med Mats det är jag helt säker på. Jag vet att han skulle bli en underbar pappa. Men skulle jag bli en bra mamma? Det är ju det jag är orlig för. Jag vill inte skapa ett barn till värden utan att jag kan ta hand om det. Det är ingen liten sak, det är ett litet mänskoliv.

 

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


sandra roos

jag tycker att man ska vara hellt säker om man vill ha barn innan man skaffar dom för det är inte bara, framtiden blir sig aldrig lik efter man har barn mycket att göra

»»»»»»»» 2011-02-21 | 13:12:33

»
»
»