-Hyra hus? Nej.

Glömt skriva om en sak kom jag på nu. I söndags ringde jag på ett hus i Säffle det visade sig vara Mats så kallade kompis som hade det. Det var för uthyres. Allt lät jättebra när vi pratade med honom och han skulle höra av sig på söndagen om vi kunde komma och kolla på det. Söndagen gick och ingen hörde av sig. Oavsätt så tycker jag att han kunde höra av sig och berätta att det inte blev något istället för att skita i att höra av sig. Det är inte speciellt vuxet måste jag säga. Jag skulle ju i alla fall höra av mig speciellt när Mats och han umgåtts när dom var yngre.


Vi väntade hela söndagen på att han skulle ringa men har fortfarande inte ringt. Tycker det är riktigt dåligt av honom. Men som Mats säger så mycket kompis var han nog inte när han inte kan ringa tillbaka. Men det konstiga är att allt lätt jättebra när vi pratade med honom. Spelade han bara?


Vi hade tänkt hyra huset. Det var 4 rum och kök. Tänkte att jag, Mats & pappa skulle ha bott där men vi skippar det nu. Letar vidare eller så bor vi kvar här som vi gör nu. Trivs ju här också. Tänkte mest att det var en bra lösning att alla tre bodde ihop när pappa inte har någonstans att ta vägen. Men vi ska hitta ett boende till pappa inom det snaraste.


Han får bo här tillsvidare har vi tänkt. Han har en säng och lite grejor i vardagsrummet. Ska ändå blir skönt att han är här, han är ju min pappa. Om han inte varit här hade han varit uteliggare inom det snaraste. Jimmy min bror ska ju flytta tillbaka till sin etta som pappa hyrde av honom. Därför allt detta.


En sak till när vi ringde på huset så  tänkte jag inte speciellt långt. Säffle är en annan kommun och det tillhör ju inte Karlstad. Om vi hade flyttat dig så hade jag fått byta kontaktperson hade inte kunnat vara kvar på Solareturen eftersom att det inte tillhör Säffle kommun. Så det var ju rena turen att Mats kompis inte hörde av sig.


Det var faktiskt Mats som tänkte på det. Jag hade inte en ända tanke på det. Känns skönt att han bryr sig så mycket om mig. Trivs ju verkligen på Solareturen och trivs med kontaktpersonen Ronny. Så i slutändan när jag hade kommit på det så hade jag inte velat flytta ändå.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»