-Mysig lörd.

Det blev verken Åmål eller Säffle igår. Det var bara bords loppis i Åmål och det brukar inte vara så mycket saker där så vi åkte inte. Istället åkte vi till Hobby affären på Våxnäs och skulle köpa korgar och ansikten till Kerstins påskkärringar men dom öppnade inte klockan 10 utan klockan 11.


Så vi åkte tillbaka till Vålberg och där väntade vi på Kerstin. När vi kom hem så hjälpte Mats Jens grannen med att ta ut en soffa som skulle till tippen.


Sen åkte vi iväg till stan igen med Kerstin. Först till hobby affären på Våxnäs men dem hade inte alla saker där. Sen åkte vi till Gengåvan och efter det så åkte vi till hobby affären Panduro inne i stan. Jag passa på att gå till apoteket och hämta ut min medicin och sen gick jag och Mats även upp till Clas Ohlson och kollade efter en sak till badrummet. Efter det gick vi till torget och kollade på kläder, men det var inte så mycket. Medans Mats lämnade in.


Sen åkte vi ut till Biltema för att se om dom hade den saken till badrummet där, men det hade dom inte. Så vi fortsatte till Ikea i hopp om att det fanns där men det gjorde det inte. Vi åt mat på Ikea. Sen åkte vi hem till Vålberg igen.


Hobby affären på Våxnäs köpte Kerstin små korgar till påskkärringarna.


På Gengåvan köpte jag & Mats en stereo för 175kr som Mats ska ha på jobbet. En lampskärma för 15kr. Tyg som vi Kerstin ska göra gardiner av till oss som vi ska ha i vardagsrummet det kostande 100kr för 5,6m. Sen köpte vi den dvd film till Mats för 10kr, köpte även omtag till gardinerna för 8kr & sist men inte mins köpte jag en tunika för 50kr.


Clas Ohlson köpte vi inget på. Inte på Biltema heller.


Ikea köpte vi en matta till vardagsrummet för 149kr, såna man har i duschen skrubbor eller vad man säger för 19kr/st + 2. Köpte även hängare som man sätter på dörren för 45kr, toalettborst för 4kr, musmatta för 5kr, en leksak till Mario en rolig boll i gosedjur för 9kr, 2 Necessärer för 29kr/st, fönster skrapa för 10kr, diskställ 19kr & M&M´S maxi pack för 29kr+2. Det var väl det stora hela.


När Kerstin kom hade hon med en gul duk som hon köpt på loppis till oss, även choklad munkar till Mats & en tupperware flaska till mig som jag ska ha när jag tränar.


Hade otroligt trevlig igår. Va längesen jag och Mats va med varandra sådär. Har varit något varje hels sen vi kom hem från Skåne sist. Alltså i julas.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»