-Ska berätta om 1 händels till som inträffade idag på bussen.

När jag kommer på bussen hem från stan idag. Så kom en alkis & sätt sig bredvid mig. Hör till att för ca 1-2 månader sedan så åkte han bussen samtidigt som mig. Då va han så full att han spydde ner sätet bredvid sig. Då gick jag fram & sa till busschauffören & sa till & han ringde polisen. Polisen kom & alkisen blev så förbannad & hotfull så dom fick sätta handsfängsel på honom. Han skrek till mig att han skulle döda mig & göra massa saker.

 

Idag så satt han sig bredvid mig på bussen. Var riktigt orolig att han skulle göra något emot mig eftersom att han hade ju faktiskt hotat mig för ett tag sedan. Men han bara snackade & skrattade. Så jag pratade med honom & skrattade med honom.

 

Efter en stund så började han dra mig i armen. Då bad jag han att vara snäll att inte ta i mig. Det lyssnade han på & det uppskattade jag verkligen. Han kunde ju fortsatt eller blivit hotfull. Men han slutade.

 

Han visste inte vart han skulle gå av så jag hjälpte honom av bussen. Han skulle hem till Edsvalla. Så jag hoppas att han kom hem. Så han inte virrade bort sig på vägen :)! Han va riktigt trevlig.

 

Tycker synd om människor som kommit så fel i sitt liv. Det är verkligen sorligt att se. Många på bussen kollade konstigt på han. Men han är inte mer än människa. Alla människor är värda respekt så länge som personen beter sig okej. Många ser ner på såna människor. Men tänk er själv om ni skulle hamna i samma situation som dom hur skulle ni känna er när alla kolla & gjorde grimaser åt er? jag tror att ni skulle nog bli väldigt ledsna.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»