-2 dagar efter operationen.

När jag hade varit hemma i 2 dagar efter operationen. Så va allt som vanligt igen. Det va mitt fel denna gången också.

 

Det började med att vi hade haft det jättedåligt i månader och hade egentligen haft det nästan hela förhållandet. Som vanligt satt han bara i soffan och kollade på tv och höll på med sin mobil. Inget tanke på att hjälpa till hemma. Jag ville ha uppmärksamhet och närhet efter operationen. Va riktigt sårbar, deppig och nere. Jag städade, tvättade, laga mat, plockade efter honom. Jag hade precis kommit hem från operationen hade varit hemma i 2 dagar. Jag tyckte att man kunde få lite hjälp. Jag mådde ju inte så bra psykiskt eller kroppsligt.

 

Vi gick och la oss för att sova. När han somnat tog jag hans mobil för att kolla så han ställt klockan till jobb dagen därpå. Han hade försovit sig en del dagarna innan. För att han suttit uppe sent ut på natten med mobilen och tv:n. Då blev det bråk.

 

Han gränslade över mig i sängen, jag släppte inte hans mobil jag höll kvar hur ont det än gjorde. Han vred mina armar, tog stryptag och slog mig med knytnäven på näsan, blödde otroligt mycket och han sparkade mig även i magen. Jag kom loss och vi fortsatte ute i hallen jag rev honom och slog av han glasögonen och han mina.

 

Något stämde ju inte när han reagerade att jag tog hans mobil ett sånt beteende får man inte om man inte döljer något.

 

Ska tillägga att jag har alltid försvarat mig. Denna gång va det mitt fel eftersom att jag tog hans mobil!

 

Han tog bilen och åkte ifrån mig. Stora polisbilen kom, grannen hade ringt till dom. Dom frågade mig vad som hänt. Dom va tre stycken. Jag berättade. Dom kollade igenom lägenheten. Dom såg mina blåmärken och röda avtryck på halsen och även blodet i vasken på toaletten och mina söndriga glasögon. Jag ville inte göra en anmälan men dom va tvungna att göra det.

 

Han kom inte tillbaka och klockan blev mycket så jag blev orolig och ringde hans mamma. Berättade för henne hur det låg till och det jag får till svar är "om han tar livet av sig så är det ditt fel." Pappa hörde hela samtalet och ringde upp hans mamma och skällde ut henne.

 

Efter ett tag kom det papper från polisen om polisförhör inne på station.

 

Men vill tillägga att detta är så jag upplevt det sen upplever ju inte alla människor det lika.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»