-Hur fan mår jag? Hmm!!!

Hur mår jag? Hmm, bra fråga som jag ställer till mig själv just nu. Har varit inne med massa papper förra veckan till SOC håller på att ansöka om flyttbidrag & hoppas på att de går igenom. Sen har jag tagit kontakt med en Diakon här i Vålberg som jag ska träffa den 19 e. Vi ska ha ett långt samtal/möte tillsammans. Hon vill veta hur mitt liv sett ut ja hela mitt liv vill hon veta om. Så lär ju vara helt slut efter de samtalet/mötet. Men de är de verkligen värt om hon kan hjälpa mig. :) Vi får hoppas på de bästa.

 

Åter igen till hur jag mår? Hmm, jag vet verken ut eller in. Flytten kan ta upp till två år. Så att leva i ovishet är jag inte speciellt bra på. De är ännu svårare för en människa med de diagnoserna jag har än en människa utan diagnoser.

 

Vissa dagar vill jag bara gräva ner mig & aldrig komma upp. Vissa dagar har jag sån energi så att de bara blir jobbigt för mig.

 

Jag försöker verkligen att inte tänka negativt & de blir lättare & lättare för varje dag. Jag försöker att vara glad & uppåt utåt men när jag är hemma så är jag innerst inne väldigt, väldigt ledsen& tänker otroligt mycket.

 

Jag tänker mycket på saker som hänt mig när jag va yngre. Tänker även på hur mitt liv skulle sett ut idag om man hade fått rätt hjälp när man va liten. Vad kunde jag gjort annorlunda när jag va yngre? Jag har gjort så otroligt, otroligt många saker & har sagt så otroligt, otroligt många saker som jag ångrar idag. Om jag hade fått rätt hjälp som barn hur långt hade jag kommit i livet idag då? Hade jag mått som jag gör idag?

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»