-HJÄLP!!!

Vet inte om jag gör rätt? Ska jag vara tyst? Ska jag sluta skriva om hur jag mår? Vad  jag känner? Hur jag har upplevt de som hände? Hur jag ser på de? Jag mår bättre av att skriva & de hjälper mig, men är jag själviska när jag gör de? Gör jag någon illa när jag skriver? Det är iallafall inte min mening om jag skulle göra det! Har så dåligt samvete & vet inte vad jag ska göra. Vill inte att någon annan människa ska må dåligt pga. mig. Jag vill ingen människa illa! Men önskar att jag kunde få må bra, att jag kunde glömma! HJÄLP!!!
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


Frida

Älskade syster.

Det är din blogg å ärligt i min mening folk som inte vill läsa behöver inte ens gå in på din sida. Du gör detta för det är en del av din bearbetning en del av att kanske lite lite få må en smula bättre. Å jag kan ibland känna som dig jag kan inte ens kalla honom för min bror, jag vill inte se honom i ögonen och ibland vill jag till och med få honom att må dåligt, i vissa öron kan det låta hemskt men jag önskar inte den killen ett lyckligt liv. Han är ett svin i mina ögon och skulle spotta honom i ansiktet om jag hade honom framför mig.
Hata är ett starkt ord men inte ens det ordet räcker för mina känslor till detta monster.

Jag önska verkligen det fanns något jag kunde göra. Men jag säger till dig skit i exakt allt å alla å tänk bara på dig själv. Han ska bara vara glad du inte anmält honom. Sen om någon läser som inte borde läsa så är det inte ditt bekymmer eller fel för man ska stå för vad man gjort och när man gör ngt fel vet man att det alltid ligger å gror och at det en dag kan komma ut.

Fy anna jag kan inte skriva mer blir på så dåligt humör. Jag älskar daj å du är värd det bästa du är en sån fin tjej tro på dig själv. Pozz

Svar: Älskade lillasyster!
Jag känner som du skriver att jag ska skriva precis vad jag känner, tycker & vill! Jag anser också att den som inte vill läsa behöver inte läsa. Så där tänker vi samma.
Men är så rädd att förstöra hans liv. Jag vill han inget illa. Många tror det skulle jag tro. Jag kanske borde sätta lösenord på bloggen? Men det vill jag faktiskt inte!

Jag förstår hur du känner när du ser han. Vissa gånger så känner jag lika som du. Men jag brukar tänka så att han mår ju precis lika dåligt som mig. Måste han ju göra eller hur? Jag vet hur jag själv mår & vill inte att han så må som mig!

Mycket av det som hände är mitt egna fel. Så ser jag på de som hände. Läkare & psykologer har berättat för mig att jag inte ska känna & tänka så men jag gör det ändå. Det är väldigt vanligt när man varit med om det som jag har varit.

Det är roligt när du kommenterar, det hjälper mig en hel del!
Jag älskar dig syster & är så tacksam för att vi har fått så bra kontakt! Jag är så glad för det. Hoppas vi ses snart. Love u! <3
Anna Christensen

»»»»»»»» 2013-02-21 | 20:40:10

»
»
»