-Klagomål till Värmlandstrafik inskickat!

Idag Måndag den 25/2- 2013 åkte jag med linje 801 från Karlstad busstation till Vålberg Älvenäs. Linje 801 går från Karlstad busstation till Slottsbron.

 

När jag går på bussen så Karlstads busstation så gör jag som vanligt sätter mitt periodkort på maskinen & går in i bussen.  När jag kommer till mitten av bussen där barnvagnarna ska stå så håller jag på att bryta bena. Det ligger en alkaliserad man på golvet. Under hela resan för han ett "jävla" väsen & är väldigt otrevlig. När vi kom till Biltema ungefär så kissar & bajsar han ner sig. Det stinker i hela bussen & det är ingen trevlig resa.

 

Han bor i Edsvalla så han skulle gått av två stationer innan mig men när jag gick av i Älvenäs så låg han kvar på golvet.

 

Jag som kund upplever detta som väldigt otrevlig & man blir väldigt orolig som resenär. Det är absolut inte första gången denna personen ligger i bussen. Utan för ca en månad sedan så åkte han samma linje tillsammans med mig. Ungefär vid Bergvik så spydde han ner sätena, förde massa väsen & va otrevlig. Men han fick ändå åka med till Vålberg centrum.

 

Jag har åkt med Värmlandstrafik sen jag flyttade upp till Värmland. Jag är född i Helsingborg, jag flyttade upp här när jag va 11 & har alltid varit en nöjd kund & har alltid tyckt om att åka med er. Men nu tycker jag att det har gått för långt.

 

Varför gör inte busschauffören något? Varför kommer inte polisen? Varför släpper busschauffören på en resenär som är så otroligt full? Hur kommer jag som kund kunna gå vidare med detta? Kan ni gottgöra mig på något vis?

 

Tacksam för svar om vad ni tänker göra & hur ni ser på det hela.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»