-VIKTIG INFO! :)

Har ringt till IFA & meddelat dom att dom ska kontakta IFA eller vad det heter i Helsingborg. Så får vi se hur allt går när dom gör det. Dom borde hjälpa mig i Helsingborg också om dom gör det här. Gör dom inte det så får jag ta i mot hjälpen från IFA i Karlstad istället. Men det hoppas på att dom hjälper mig.

 

Som DR sa idag så måste jag ha någonstans att bo annars kan inget komma igång & bli rätt. Han berättade att många bara sticker & tror att allt ska lösa sig själv, men det är ingen bra lösning utan jag måste ha någonstans att bo först. Det är ju något jag redan förstått, tänkte inte bara sticka. Klarar inte att bo runt i en väska hos olika människor de är ju inte bra lösning i längden.

 

Om IFA i Helsingborg hjälper mig & när jag i så fall har deras beslut på papper så har jag planerat det hela såhär:

 

1.  Att säga upp lägenheten här!

 

2. Flytta mina möbler till ett förråd på Rayon!

 

3. Sen åker jag ner & startar upp allt med jobb osv. Så länge bor jag hos pappa lite & hos mamma tills jag har fått en lägenhet.

 

4. Innan jag åker ner så lämnar jag Mario hos C. Bäst så men kommer bli mycket jobbigt. Han kan inte flytta fram & tillbaka mellan pappa & mamma tills jag har fått ett eget boende. Han skulle ju bli helt förvirrad. Det är absolut inte bra för honom.

 

Ska faktiskt fråga lillasyster F om hon kanske vill ha Mario hos sig tills allt löst sig, då är han inte så långt bort. Men hon är lite rädd för katter men ska iallafall fråga, skadar ju inte. :) Kom på det nu.

 

5. Sen när jag får lägenhet så åker jag upp & hämtar mina möbler på Rayon & hämtar hem älskade Mario.

 

Allt hänger på vad IFA i Helsingborg sätter för beslutet. Men jag hoppas innerligt att dom verkligen hjälper mig. Jag skulle bli så glad då. Min familj är överlycklig & det förstår jag.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»