-Käkkirurgen! :)

I tisdags så ringde käkkirurgen till mig & berättade att dom hade fått en avbokning & frågade om jag kunde komma till dom igår. Jag blev så glad att dom ringde & att jag äntligen fick komma till speciallisten. Jag har ju så ont i käkarna så att jag äter ju massa smärtlindrande.

 

Han jag kom till va en trevlig gubben han kunde sin sak. Vi kollade igenom hur min skena satt & vad han kunde göra för förändringar på den. Men det gick inte att göra så mycket med den för att mina tänder & käkar hade flyttat sig så mycket. Så han måste göra en ny. Sen när han gjort den så ska jag komma dit en gång i månaden en längre tid & kolla så att den sitter bra pga. att mina tänder & käkar flyttar sig hela tiden.

 

Han skrev även ett brev till ÖPV till doktorn där om att jag skulle behöva muskelavslappnande & att jag skulle behöva komma till en sjukgymnast pga. att jag spänner mig så. Spänner mig även när jag sover. Jag vaknar ofta av att mina händer sover. Det är ett vanligt täcken när man spänner sig berättade han & det visste inte jag.

 

Han skulle höra av sig så fort han fått klartäcken om att det är okej att göra en ny skena åt mig. Kan bli lite problem eftersom att tandläkaren här i Vålberg har precis gjort en till mig. Dom kostar väldigt mycket att göra. Men vi får hoppas på det bästa.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»