-Sexuella övergrepp!

Jag har tänkt fram & tillbaka här idag & bestämt mig för att lägga till denna kategori "Sexuella övergrepp" på min blogg! Alla som känner mig vet att jag som barn var utsatt för sexuella övergrepp under flera år som min bror utfördes på mig!
 
Idag är en av alla dagar då jag känner mig så skitig, jag känner mig äcklad av min egna kropp, jag känner mig så äcklig! Idag är en sån dag där jag skulle kunna stå i duschen hela dagen & skrubba mig med Svinto om & om igen men ändå skulle jag inte känna mig renare!
 
Känslan att få känna sig ren & hel inombords igen kommer aldrig tillbaka. Du tog ifrån mig de som är viktigast för en människa att känna! Vad gav dig rätten att göra det? 
 
 
 
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


heidi

Jag har ungefär varit med om samma. men har du ingen psykolog som hjälper dig med detta? kbt behandling eller liknande? Jag har fått jätte mycket hjälp med mina minnen, och jag mår mycket bättre idag. klart att man aldrig kommer glömma minnena eller den obehagliga känslan av att inte ha någon kontroll över sin egna kropp. och visst är man arg i bland, men med rätt hjälp kommer man i alla fall kunna leva med det. stark av dig att skriva om det! Jag bloggar också om det då och då. i början hade jag lösenordskyddat men jag skäms inte och jag vill att de som blivit utsatta känner att där finns fler i liknande situationer.

Svar: Hej Vännen! Tack för din kommentar! :) Jag vet att jag va ett barn & att jag innerst inne är oskyldigt i det som hänt upprepade gånger. Men eftersom att du själv varit utsatt så vet du att man känner skam. Kan bara prata för mig själv & jag känner en otroligt stor skam & ångest. Eftersom att jag precis nästan flyttat ner igen till Helsingborg från Karlstad så har jag haft kontakt en månad ca med Söderkliniken så allt är på gång. Men ska faktiskt höra med min sjuksköterska om jag skulle kunna få Cecilia Kämpe som psykolog väntar på att få en tid till psykolog. Kramar!
Anna Christensen

»»»»»»»» 2014-06-02 | 18:03:50
Heidi krook

Jag har ungefär varit med om samma. men har du ingen psykolog som hjälper dig med detta? kbt behandling eller liknande? Jag har fått jätte mycket hjälp med mina minnen, och jag mår mycket bättre idag. klart att man aldrig kommer glömma minnena eller den obehagliga känslan av att inte ha någon kontroll över sin egna kropp. och visst är man arg i bland, men med rätt hjälp kommer man i alla fall kunna leva med det. stark av dig att skriva om det! Jag bloggar också om det då och då. i början hade jag lösenordskyddat men jag skäms inte och jag vill att de som blivit utsatta känner att där finns fler i liknande situationer.

Svar: Hej! Tack för din kommentar. Just nu har jag ingen psykolog pga att jag är nyinflyttad till Helsingborg igen. Men jag står på kö. Jag har haft kontakt med psykolog men inte angående detta. Utan jag stod i väntelista i Karlstad till en klinik som bara är utbildade inom sexuella övergrepp & våldtäkter. Men det han aldrig bli min tur innan jag flyttade så allt detta håller jag på att ta tag i här nere igen. Men allt tar sån tid. Min blogg va också lösenordskyddad men jag tog bort det för att jag tycker att människor ska få veta vad som hänt. De hjälper mig en liten bit på vägen att blogga. Känner du likadant? Vad heter din blogg? :) Kramar.
Anna Christensen

»»»»»»»» 2014-06-02 | 18:04:24 | http://heidikrook.blogg.se/

»
»
»