-Ny behandlare för mina sexuella övergrepp!

Jag har även fått en annan psykolog där jag ska bearbeta & prata om de sexuella övergreppen som min bror utsatt mig för under min uppväxt. Det känns väldigt skönt att det äntligen kommit igång.

Jag vet att mitt humör kommer vackla fram & tillbaka ännu mer än vad det gör just nu när jag kommit igång med detta men jag vet också att efter ett tag kommer jag att må så mycket bättre än vad jag gjort & gör nu. Började rota lite i det i Karlstad men hann bara med en del samtal & i början av de första samtalen var det extremt jobbigt & efter en del samtal kände jag förändring inombords.

Psykologen är en kille som jag har nu & jag ville överhuvudtaget inte ha en kille men jag gillar honom skärpt. Han är väldigt, väldigt ung men han är helt okej & vi har kommit fram till många kloka & bra saker & är överens om allt som vi pratat om hittills.

Det viktigaste för oss som varit med om dessa saker är att ha en bra behandlare, att man känner förtroende för behandlaren & en annan sak som är viktigt det är att behandlaren inte dömer dig. 

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»