-Vetrenären för Linus & Lillan igår! :)

Vi var till veterinären med Lillan & Linus igår. Linus hade chipp så nu är det tid att göra ett ägarbyte på honom känns det som. Ändå haft honom över ett år nu. Som jag känner kan det bli lite krångligt att göra det men jag hoppas inte på det. Det kanske blir lite krångligt eftersom att den förra ägaren har början till demens. Men vi får hoppas att det löser sig i alla fall!
 
Lillan fick ID-märkning igår, kastrering & vaccination. Idag är hon livligare än någonsin måste jag säga. Igår när hon kom hem var hon väldigt lugn. Men inte så konstigt när de hade sövt henne. Vi ska tillbaka med henne & Linus om 4 veckor. På Linus ska vi ta bort tandsten & Lillan ska ha sista sprutan av vaccinationen.
 
Både Linus & Lillan var extremt duktiga hos veterinären igår. Enligt veterinären behöver inte Linus opereras pga. sin tass utan det är en förhårdna han har & jag ska bara klippa & fila den. Vilket känns skönt.
 
Tandstenen på Linus kommer antagligen kosta en hel del fick jag reda på idag men det är han värd. Det kunde se lite på hans ögon & tänder på hur gammal han var men det kunde ju inte vara säkra. Men trodde han var mellan 2-5 år så det är ju inte så gammalt som jag trodde. Men jag vet ju inte fråns jag får uppgifterna av förra ägaren.
 
Mina katter är mina barn. Eftersom jag inte har några tankar på barn o.s.v. så kommer det nog förbli så. Jag skulle göra allt för dem om jag bara kunde.  
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»