-Inbrott!

Det är otroligt att man inte får ha saker i fred. Igår upptäckte vi att jag haft inbrott i förrådet. Först är metallgallret klippt i, sen har de försökt att böja upp metall dörren & sen slutligen har dom klippt av låset.
 
Förrådet är länsat på saker inte något värdefullt kvar. Det som fanns kvar har jag ställt upp i lägenheten nu. Så det är en ända röra här.
 
Gjorde en polisanmälan igår via telefon & sen fick jag en mejl adress där jag skulle skicka in & redogöra vad som blivit stulet vilket jag gjorde. Fick ett mejl om att Polisen hade tagit i mot det.
 
Nu på morgonen har jag ringt mitt försäkringsbolag & redogjort vad som har blivit stulet från förrådet. De ska skicka ut papper till mig så att jag kan fylla i lite med information & de papperna har jag imorgon.
 
Nu på morgonen har även mitt hyresbolag för lägenheten ringt upp & de ska kontakta mig för att kunna laga skadorna på förrådet. Vilket känns skönt men har ändå bestämt mig för att inte ha något viktigt i förrådet längre. Men det är ju lite svårt när man bara bor i en ett det är ju lite med plats & så.
 
Det måste vara någon i huset som gjort inbrottet eftersom att man måste ha bricka för att komma ner till förrådet. Den dörren står aldrig öppen. Och i detta trapphus förvånar det mig inte. Bara massa missbrukare & annat knepigt folk som bor här!  
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»