-Detta gjorde min dag! Lyssna här!

Detta gjorde min dag! Lyssna här!
 
Jag åkte ner till stan klocka åtta i morse. Började min dag med att gå till Apoteket & där tog det ca 45 minuter. Det tog så lång tid för att där var en ny anställda som skulle lära sig systemet vid recepten.
 
Dom frågade mig om de var okej att hon fick försöka. Då sa jag det är klart att det är okej för när människor går i pension behöver vi ju nya på Apoteket som kan detta sa jag. Hon blev jätteglad! 
 
Efter Apoteket tog jag en promenad till sjukhuset då jag skulle till psykologen & sen på massage. Nu börjat det underliga hända. Lyssna nu!
 
En kvart innan jag ska gå in i huset jag ska till så sätter jag mig på en bänk utanför mottagningen. Där kommer fram en "jävla sjuk kärring" till mitt öra & skrattade ett långt skratt & högt som fan. Detta upprepade hon ca 7 gånger.
 
Tillsist hade jag svårt att höra. Hon nuddade sinna läppar mot mitt öra. Människor kollade på mig.
 
 
Jag behärskade mig för att inte slå henne på käften. När hon väl hade gått fick jag tyvärr ta en lugnande tablett. Men irritationen satt i mig fortfarande.
 
Men i alla fall. Tillsist gick hon in i huset där jag själv skulle in. Men jag tänkte de finns många våningar så jag stöter inte på den "sjuka kärringen" ingen! 
 
Men när jag väl stiger av hissen på 4-våningen så sitter hon fan i samma väntrum som jag ska sitta & vänta i.  
 
När min psykolog kommer ut & hämtar mig så är jag så uppriven så samtalet började med detta som hände tidigare. 
 
Jag berättade att medans jag satt i korridoren så hörde jag vad hon hette & vem hon skulle till. Min psykolog säger att hon mycket väl vet vem det är & att hon ska meddela sina arbetskollegor om detta.
 
När jag kliver av bussen på Planteringen så gnor detta fortfarande i mitt huvud. Efter ett tag kommer det en äldre dam på el rollator efter mig väldigt snabbt. Och det första hon säger till mig är vilken cool frisyr.
 
Önskar själv att jag hade något hår kvar som jag kunde göra något sånt coolt med. Det visade sig att hon hade paruk & hade tappat allt hår under cancer behandlingen. Men som jag ärligt sa till henne så ser de verkligen ut som hennes riktiga hår. Och det menade jag verkligen & hon blev så glad.
 
Vill bara säga att denna dam eller tant. Gjorde att jag gick med ett leende på läpparna & tänkte det finns ändå snälla människor!  
 
Ta vara på varandra. Se till att säg saker till varandra som ni tycker om varandra & visa alla respekt. En dag kan det vara försent att säga alla de fina ord & saker till varandra. 
 
Kram på er!
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»