-Är inte som "vanliga" människor.

Ska inte fortsätta komvux. Var ju hos doktorn igår och vi kom fram till att jag ska jobba max tio timmar i veckan istället för att trötta ut mig i skolbänken.

Men jag tyckte de var rätt skoj, men de blev för mycket för mig. Så hade jag fortsatt hade jag kört i väggen igen och blivit sjukskriven. De fungerar ju inte att gör så mycket på två månade och sen går rakt in i väggen. Jag ska ju inte göra mer än vad jag klara av.

Men vill så gärna visa alla att jag är lika bra som dom och att jag klarar allt jag också. Men jag är inte som alla andra jag har en diagnos och de måste jag acceptera. Jag klara mycke saker som andra har svårt för o.s.v. Och vissa saker klarar jag inte men de betyder inte att jag är mindre värd. Familjen och andra har alltid mätt mig med alla andra. Har man kommit hem med g så skulle man ju alltid ha MVG o.s.v. Fick alltid höra men Anna bättre kan du. Men i själva verket så har jag alltid gjort så gott jag kunnat.

Kan inte människor förstå att jag inte klarar av allt som alla andra ”vanliga” människor gör så tar dom ju mig inte för den jag är. Jag är bra som jag är. Jag gör de jag klara av. Jag gör alltid mitt bästa. De är de som räknas.  

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg