-Första dagen på ny jobbet & Säffle.

Gick upp klockan sju i morse och tog bussen 8.20 från Älvenäs och sen gick jag bort till jobbet. Där fick jag vänta en stund för att chefen satt i möte med en anhörig. Jag jobbar på ett äldreboende som städerska. Min första dag var idag, jag fyllde på förråden och kollade mig runt. Fick även ett schema om vart jag ska städa. Hälsade på övrig personal. Och alla verkar jätte trevliga måste jag säga. Fick skåp och nyckel.

 

På fredag är min andra dag på jobbet och då börjar allvaret. Idag var jag ju bara och kollade och så. Så på fredag ska jag få övriga nycklar och koder.

 

Idag ska vi till Säffle till Mats föräldrar och hjälpa Kerstin med sin nya dator. Hon har köpt sig en bärbar dator. Ska installera virusprogram och allt sånt till henne. Hon är även fixat ett mobilt brevband. Ska lära henne lite så hon kan använda datorn.

 

Pappa ska åka till René och barna idag. Han ska även hälsa på Bertil som är mycket sjuk. Bertil är Renés pappa. Han är jätte snäll och go. Funderar på om jag och Mats också ska åka och hälsa på honom någon dag.

 

Nu ska jag går och bädda rent i sängen.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg