-Linus förra familj knackade på dörren ikväll! :)

Under kvällen nu så ringde det på dörren. Jag öppnar & fattar noll när jag ser två människor jag aldrig sätt förut presenterar sig & börjar prata om Linus. Första tanken var att du har de kommit för att hämta Linus. Jag blev så ledsen inombords & det flög hundra tankar i huvudet tills jag hade hört vad dem hade att säga.

Jag & Mario öppnade våra hjärtan, vårt hem & var så glad när Linus kom till oss & vi är otroligt glada att ha han här & att han vill vara delaktiga i våra liv. Linus kom till oss pga. av att hans förra ägare skulle flytta till ett äldreboende. Mannen & kvinnan som stod utanför min dörr var alltså Linus förra familj, alltså den äldre damen som inte kunde ha kvar Linus var farmor till kvinnan & mannen. Tyvärr är jag ju så dålig på namn så jag mins tyvärr inte vad någon av dom hette.

Jag trodde vekligen att dem skulle ta tillbaka Linus. Men efter ett tag när dem stått i trapphuset & berättat vad dem hade på hjärtat så kände jag mig lungnare & bad de komma in. De ville se så att Linus hade det bra i sitt nya hem, de ville se vad jag vara för människa & det förstår jag helt & fullt.

Damen som inte kunde ha kvar Linus han aldrig säga hej då till honom pga. att allt med hennes flytt & så kom rätt snabbt. Så damen pratar mycket om Linus nu & saknar honom. Så imorgon vid halv ett så kommer de & hämtar mig & Linus & kör oss till ålderdomshemmet till den äldre damen så att hon får träffa Linus nya ägare & hon får se Linus & även kunna säga hej då till honom.

Blev otroligt glad att dessa människor kom hem till mig idag. Och att de vill hålla kontakten & få kort & så på Linus för att ge sin farmor visar att de är riktiga djurvänner. Att ha kontakte med Linus förra familj ska bli otroligt roligt. Att jag ska få visa hur Linus har det, hur han mår & berätta om hans framsteg hos oss ska bli roligt.

Det får mig att tänka på lilla Siba & Nova. Som man fortfarande hör ifrån faste det gått så många år sedan dem lämnade min familj & började sina nya liv hos sina nya ägare. Att hålla kontakten när man lämnar bort ett djur eller säljer ett djur tycker jag är väldigt viktigt. Det visar att man bryr sig & att man är mån om att ens små ”bebisar” djur får det bra & har det bra.

Ska bli otroligt spännande & roligt att träffa damen imorgon & för att se hennes reaktion när hon ser att vi kommer med hennes lilla ”bebis” Linus ska bli så roligt. Jag är så fruktansvärt glad för att jag ska få träffa denna fantastiska damen som haft Linus & få kunna visa henne att hennes ”bebis” Linus har det bra & mår bra.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»