-Skammen, ångesten & hatet!

Det går i perioder med att tänka & fundera på det min bror utsatte mig för när jag var barn! Jag har inte tänkt på det på bra länge nu men se senaste två dagarna har det nog inte funnits plats för annat i min hjärna än det som hände! 
 
Jag kommer aldrig att acceptera det som hände men jag vet att jag måste lära mig att leva med det! Men hur gör man det? Hur kan man leva med en sån sak? Skammen,  ångesten & hatet jag känner inom mig kommer aldrig att svalna. Ju fler dagar som går ju starkare blir skammen, ångesten & hatet! 
 
Vissa dagar vill jag bara ge upp allt som har med livet att göra. När dessa dagar kommer önskar jag att jag kunde bli lilla Anna, att jag suddar ut minnena av vad min bror utsatt mig för & att jag får en uppväxt som ett barn ska ha. Att jag får vara barn & att jag blir vuxen när tiden är inne när min kropp är mogen!
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


Heidi krook

Du ska inte ha någon skam. det är inte ditt fel och du var ett barn. ett oskyldigt litet barn som inte själv fick välja. han köpte din kärlek och du älskade honom, för barn gör det. barn vet inte vad som är äkta eller falsk kärlek.
och de förstår inte heller att vissa saker är fel. speciellt om det inte finns någon vuxen som berättar det för dem. tycker att du ska försöka tänka att det är ett barn. den psykolog som hjälpte mig bäst heter Cecilia kämpe. är psykolog på söderkliniken (Södergatan HBG) tror jag den heter har kontakt genom najaden i hbg . nu har jag dock en annan pga att jag flyttat och tillhör annan ort.

Svar: Hej Vännen! Tack för din kommentar! :) Jag vet att jag va ett barn & att jag innerst inne är oskyldigt i det som hänt upprepade gånger. Men eftersom att du själv varit utsatt så vet du att man känner skam. Kan bara prata för mig själv & jag känner en otroligt stor skam & ångest. Eftersom att jag precis nästan flyttat ner igen till Helsingborg från Karlstad så har jag haft kontakt en månad ca med Söderkliniken så allt är på gång. Men ska faktiskt höra med min sjuksköterska om jag skulle kunna få Cecilia Kämpe som psykolog väntar på att få en tid till psykolog. Kramar!
Anna Christensen

»»»»»»»» 2014-06-02 | 18:11:47 | http://heidikrook.blogg.se/

»
»
»