-Hundvakt till Jack. =)

Igår var jag till Solareturen ju och där höll jag på med att flytta massa böcker till en annan avdelning och satt upp i hyllor och så.


Idag passar jag Jack han kom klockan 5.30 ca i morse. En blandras mellan spets och bordercollie han är 10 år. Det är Mats jobbar kompis hund.


Vi har varit ute och gått i ös regnet. Sen har jag borstat honom, så han är jätte fin nu. Fast det var han ju innan också. Varje gång porten i trapphuset går upp så skäller han men han är ju inte van att vara här. Tror han är van att vara i hus. Hemma hos honom är det ju inget spring i dörrarna som här.


Mario har jag satt in i sovrummet tillsammans med hans mat och kattlåda. Jack började skälla när han såg honom. Ska öppna om ett tag så dom får träffas riktigt. Klockan var liksom 5.30 när han kom och då fungerar det ju inte att han står och skäller och leker, stör ju grannarna.


Nu ska jag börja plocka lite och städa tänkte jag. Skönt att ha det gjort inför helgen.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»