-Aktivitetsersättning!

FSK hörde av sig via mejl idag efter två veckors sökande efter min handläggare. Men bättre sent än aldrig är det inte det man bruka säga? Tyvärr ska min handläggare sluta så jag kommer att få en ny men det är ju så det är.
 
Känns som en ända röra när det gäller att söka ny Aktivitetsersättning men det ska nog gå bra. Bara så mycket som måste fixat känns det som. Men egentligen handlar allt om att läkarutlåtandet inte får vara äldre än en viss tid & att FSK har 4 månaders handläggningstid på sig. Så gäller att pappren är inne i rätt tid så att det inte blir försenat & att läkarutlåtandet inte blir för gammalt.
 
Som alla vet så till psykiatrin är det väldigt svårt att få tag i läkaren & att få en läkartid. Men det värkar som jag inte behöver en läkartid då jag bara behöver komma till Södermottagningen med det gamla läkarutlåtandet som FSK fick sist vid ansökan så ska det vara löst!  
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»