Julafton, Juldagen, Annandagen !

De har varit en mycket mysig jul. Mycket mat, skratta och mys.


24 December 2009 Julafton:
Julafton firade jag och Mats med pappa i vår lägenhet. De var meningen att min bror Jimmy skulle fira jul med oss, men de blev inte så. De var sådant kaos i Skåne med vädret så de skulle bli mycket jobbigt att åka upp så de blev inte att han kom. Men jag förstår honom.


Mats var till Ica i Grums han skulle handla kalvsylta. Gissa vad som hände, en gammal gubbe hade kört in babys bil. Så hela lampan fram är trasig. Men gubben tryckte tillbaka lampan och väntade på att Mats skulle komma. Gubben visade bilen och eftersom att Mats hade bråttom hem och de såg ut som att de bara hade blivit den lilla repan så sa Mats till gubben att de gör inget. Men när han kom hem ramlade lampan av. Så gubben ljög.


När baby kom hem hade han köpt julklappar till mig :O) . Schampo, Balsam, duschcrem, boddylotion, sådant som alltid behövs och uppskattas. Sen fick jag trosor av honom dagen innan jul och han fick kalsonger av mig. Vi hade kommit överens om att inte köpa några julklappa men han gjorde de ändå. Gud vad glad jag blev.


Pappa och jag gjorde maten tillsammans sen efter åt diskade jag och baby. Efter maten gav vi pappa en julklapp, två ljuslyktor. Han blev jätteglad för de.


25 December 2009 Juldagen:
Juldagen åkte vi till Säffle jag och baby. Där väntade Kerstin och Tommy på oss tillsammans med Michael. Michael är Mats bror, de har väldigt bra kontakt. Vi åt god julmat som Kerstin gjort. Och efter de så öppnade vi julklappar och mös och pratade. Efter en stund gick baby och Michael ut och skottade snö från altantaket och från garage taket. Medans de gjorde de så diskade jag åt Kerstin så hon inte skulle behöva stå med allt själv sen. Efter de åt vi tårta som Kerstin bakat, jätte god.


Sen så åkte Michael hem. Efter en stund så skulle vi också åka, vi fick skotta ut bilen från garaget. Sen åkte vi i 50-70 hem för att de snöade så och de inte var plogat.


26 December 2009:
Igår gjorde vi inte mycket. Mats tvättade, jag plockade lite här hemma. Sen så var Mats ner till grannens katt för vi har passat den under jul nu. När grannen kom hem igår fick Mats hjälpa de att komma loss från all snö. De körde fast som hemtjänsten till tanten i huset gjorde, då fick baby hjälpa till där med. Bra att han finns många gillar honom. Men jag älskar honom.

Vi gjorde mysig mat och mös framför teven. Vi såg på hockey Brynäs-Frölunda de slutade med 5-2. Baby var as glad för hans lag van ju. Kollade lite på nätet på en vuxen hund som inte biter sönder vår lägenhet. De känns så tomt utan Siba. Något djur måste vi nog ha för de är jätte tomt. Men vet inte vad än. 

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»