-Psykmottagningen.

I fredags ringde jag till psykmottagningen och berättade att jag mår enbart dåligt och att jag inte orkar finnas till mer, liksom att alla tankar är tillbaka i ruta ett. Som vanligt svara det en trög jävel i telefonen. Surare och surare blir jag och hon verkar inte riktigt förstå att jag menar allvar. Utan jag fick säga om allt hela tiden. I slutet av samtalet berättar hon att min vanliga doktor som jag haft i ca två eller tre år ska sluta, så jag ska få en hyr doktor. Då sa jag till henne rakt ut att om du läser min journal så vet ni hur många olika jag haft hela mitt liv så jag vill INTE ha en hyr doktor utan en doktor som alltid finns på mottagningen. Hon säger till mig att så kunder dom inte göra.


Är det meningen att man ska få byta läkare, psykologer, kuratorer och o.s.v. hela tiden? Att man ska behöva ta upp allt på nytt hela tiden? Att börja om och om hela tiden med allt? Dom kan ju läsa journalen men dom känner ju inte mig för de, utan man får ju börja om på nytt varje gång. Tycker detta är för jävlig måste jag säga. Jag vet att bara jag är inte drabbad, men varför?

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg