-Dag 5 i Skåne, julafton.

Dagen började med att jag diskade och sen hjälpte jag pappa att stryka gardiner och dukar. Sen satt vi upp dom. Mats åkte iväg och köpte en julklapp till Emma, hen hårfön. När jag var klar med att ha hjälpt pappa fixade jag Emmas ögonbryn. Efter det gick jag in och duschade. Sen var det tid för mig att göra mig i ordning.


Vid 14.30 så bar det iväg till Mamma, Frida och Lyon. Vi firade jul hela familjen hos mamma. Kändes riktigt bra måste jag säga. Vi fick god mat och hade jätte mysigt. Tomten kom till lillebror också, Lyon. Han tror på tomten fortfarande. Faktiskt riktigt roligt.


Jag och Mats fick julklappar. Av Frida & Emma mina lillasystrar fick vi en jättefin vas, i mosaik. Mamma fick vi pengar av, Sen fick jag ett paket av ett gamalt par som jag aldrig träffat, där i låg det även pengar. Av mamma fick vi även ett jättefint ljusfat. Av Hisham, Lyons pappa fick vi pengar. Fick även en dvd-spelare av min bror Jimmy.


Jag & Mats gav varandra julklappar också. Jag fick en jättefin plånbok i äkta skin, fick ett smyckeskrin, en ny mobiltelefon, en kattunge, ett par skor, en hel låda med schampo och massa sånt. Mats fick massa toalett artiklar, en väckarklocka, parfym. Jag gav honom inte så mycket. Han fyller ju 30 den 27 så då ska jag ge honom lite mer.


Julafton kände jag att det var den bästa på många år. Att få fira med hela sin familj som man inte gjort på ca 8 år kändes underbart. Och att Mats va delaktig i det också gjorde det ännu roligare. Alla va samlade, efter så många år. När jag tänker på det så är det ju faktiskt så det ska vara. På julafton ska familjen vara samlade. Annars är det inte jul liksom.


Dagen kunde inte ha blivit bättre. Är så glad att vi åkte ner.

Julklapparna några av dom.

Fick även skor av min älskade Mats och en hel stor låda med hygienartiklar.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg