-En lång fredag.

Igår färgade jag håret och mina ögonbryn svarta som vanligt. Sen så satt jag rätt mycket vid datorn. När Mats kom hem så åkte vi till Säffle och kolla på en kattunge. När vi kom dit hade ägaren till kattungen redan lovat bort den till någon annan, dåligt tycker jag.


Efter vi kollat på kattungen så åkte vi till Mats mamma och pappa. Vi hjälpte Kerstin att hämta hem en stor skiva från ett bygg företag, som hon ska ha till köket. Sen tog vi en fika och satt och pratade lite.


Vi berättade att vi skulle till Skåne den 23 december och fira jul där nere. Hon blev rätt sur för det kändes det som. Hon sa till Tommy Mats pappa att ja då sitter vi själv i jul då kan jag gå och lägga mig klockan 21.00.


Jag tycker såhär att när Kerstin vet att jag har min familj i Skåne så om hon nu hade velat ha dit oss på julafton så hade hon frågat för längesedan. Hade jag haft min familj här uppe så hade det ju inte spelat någon roll utan då hade man kunnat va hos både min familj och Mats samma dag. Hon måste förstå att man måste planera rätt tidigt när man har en familj i Skåne och en här upp. Man åker inte bara 50 mil hur som helst.


Men, men nog om det nu och över till något annat. Efter att vi varit hos Kerstin och Tommy åkte vi till OBS, köpte en kattlåda och sånt där. Sen åkte vi och kollade på en katt i Forshaga. En långhårig svart, vit hona. Jättefin. Den tog vi med oss hem. Kommer bild lite senare. Vet inte riktigt vad hon ska heta än. Någon som har något förslag?


När vi kom hem så fixade jag mat till mig och älsk. Det blev väldigt sent faktiskt ca 22.30 kotlett, klyftpotatis & béa. Efter det gick jag och la mig tillsammans med katten. Hon är super go, men har inte börjat kurra än. Legat i sängen hela natten och ligger i mitt knä nu.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg