-Doktorn & Ikea !!

I tisdags började dagen med att åka till doktorn på diabetescentrum. När jag kom dit med Helena så var vi ju beredda på att vi skulle träffa både doktorn, dietisten och sjuksköterskan. Men nepp till min besvikelse så stod de i deras dator att jag skulle de men att de hade glömt att fixa så att dietisten och sjuksköterskan kunde komma. Så ska tillbaka imorgon.


På allt detta fick jag inte den vanliga doktorn som jag skulle ha heller. Utan han var på kurs nu i sex månad, så jag fick en som håller på att utbilda sig. Hon kollade inte mitt blodtryck, inte mina lår och min mage, tog inte puls och pratade inte om mitt HBA1C heller. Och under den tiden jag har haft diabetes så under de tre åren så har alltid mina läkarbesök gått ut på hur mitt HBA1C ligger. Men inte ett ljud om de. Och jag har missköt mig rejält nu under jul och nyår. Tycker hon var rätt dålig måste jag säga. Och hon ska jag ha i sex månader, herregud. Hur ska jag klara de? Personkemin gick inte ihop mellan oss, jag verkligen hatade henne. Och hon ska hjälpa mig nu när jag gå på flytande mat istället och ska hjälpa mig att reglera mitt insulin o.s.v. DETTA KOMMER INTE GÅ!! Fick inte heller börja med dieten fråns jag träffat dietisten. Och får inte byta ut alla målen direkt heller utan ett i taget. TYVÄRR, Vill ju göra som alla andra.


När jag var klar ringde jag efter Mats och pappa så kom de och hämtade mig. Sen åkte vi till ikea, och mös och handlade lite. Kommer bilder på de vi handlade sen. Inte allt med något. Som vanligt handlade vi block ljus. Vi älskar ljus. Vi köpte en lång bräda typ som man har värmeljus i. Den kostade 39kr sen köpte jag hjärtan som jag ska hänga i fönstret. Dom kostade så mycket som 9kr. Billigt och bra.

 

Vi letar ju fortfarande hörnsoffa. Vi kollar varje dag på blocket. Men de finns igen som faller oss i smaken. Vill inte ha skinn, de r så varmt på sommaren och så kalt på vintern. Vi får väl se om vi hittar någon snart. Pappa ska våra gamle soffor.


Hörs !




Hjärtana på fyndhörnan på IKEA 9kr



REA Ljusramp från IKEA 39kr

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg