-Fredag dietisten !

Var jag hos dietisten angående flytande mat. De gick bra där. Men de flyttades fram för sista gången nu. Så den 18/1-2010 börjar jag alltså på Måndag.


Dietvecka 1
Börjar med att byta ut frukosten till tre påsat Allévo. Och då ska jag ta blodskocker före maten och 1h 30min efter maten. Och Novo-Rapid ska jag sänka från 12E till 4E. Detta håller jag på med i en vecka.

 


Dietvecka 2
Börja med att byta ut lunchmåltiden också mot två påsar Allévo. Som vanligt blodsockeret ska kollas innan jag åter och 1h 30min efter. Och även vi detta mål planerar vi att sänka Nova-Rapiden till 4E från 10E. Och kan kanske behövas att ta bort helt.

 


Viktigt
Är sockret ner under fem så måste jag kontakta diabetescentrum eller akuten om don inte har öppet. Annars kan jag hamna i sockerkoma.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg