-En galen geting liftade på bussen.

Idag började jag med att gå upp kl 7 åt frukost sen så bäddade jag rent i sängen och diskade. Sen så sprang jag iväg till bussen. När jag kom till busskuren så hade en bil kört in i den så hela kuren låg på marken. Och bilden stod på gärdet helt sönder krockad. När jag väntade på bussen kom också bärgningsbilen det var rätt kul att kolla hur han gjorde för att få upp bilen på lastbilen.

 

Jag hade missat statsbussen när jag kom fram till stan så jag fick skynda mig att gå bort till jobbet. Det var rätt skönt faktiskt måste jag säga. När jag kom dit fick jag nycklar, koder och larm. Och sen gick jag för att byta om, sen städade jag personalrummet. Från topp till tå. Jag var klar runt 12 så då gick jag hem.

 

Jag gick från jobbet till busstation, köpte mig en Cola light på vägen och snus. Sen satt jag mig och väntade på att bussen skulle köra fram på sin plats och släppa på passerare. När vi hade åkte typ till Bergvik så upptäckte jag att där var en geting på det fönstret jag satt vi. Måste säga att den var helt galen av sig. Skulle sticka hela tiden.

 

När jag kom hem så gjorde jag klart filmregistret så det är klart nu. Gjorde pommes, kryddig Béla, sallad och kotlett tills Mats kom hem. Sen så har jag små plockat och ändrat i köket lite. Flyttat ut frysen i köket istället för att ha den i vardagsrummet. Blev mycket bättre så.

 

Mats är nu hos sin mamma och pappa i Säffle. Mats släktingar kom dit idag från Göteborg så Mats ville dit och säga hej. Jag orkade inte följa med så jag stannade hemma. Har kollat lite på tv, men det finns inget vettigt att se på. Försökte vila en stund men grannarna stör så jag satt mig vi datorn.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg