-Utflykten till & från Hallsberg.

Igår hade vi jättemysigt. Kerstin kom och hämta oss ca 10.30 sen bar det iväg till Hallsberg. Mats körde dit. När vi väl kom fram så kollade vi på bilen. Ny sommar och vinter däck, rätt fräsch för att vara så gammal.

 

Det regnade en del så när vi hade pratat med Mats släktingar så bestämde vi oss för att köra ner till OKQ8 och hyra en gör det själv hall och byta från vinterdäck till sommardäck. Bilen är inte kör från i november någon gång. För han som egentligen äger den har gått bort. Så vi fick köpa den av hans familj som är Mats släktingar. Vet inte rikigt hur allt ligger till men något med den stilen är det.

 

När vi kom till macken så hyrde vi en hall. Mats bytte däck och jag hjälpte honom och lägga in dom gamla däcken i bilen. När vi var klara så körde vi dit man fyller på luft och så. Där la vi i ett mynt så jag kunde dammsuga det värsta i bilen. Sen fick jag ta papper och torka av inuti.

 

Jag fick en chock när vi kom dit. För både Mats och Kerstin sa att denna gubben som gått bort har varit mycket pedant. Men bilen så ut som fan inuti. Jag trodde jag skulle börja grina. Vi tog bort det värsta sen åkte vi och mötte upp Kerstin för hon var kvar hos släktingarna.

 

När vi hade gjort det åkte vi och åt mat på MC, efter det åkte vi till Lidel och kolla en runda. Sen åkte vi emot karlstad. Stannade i Karlskoga Kerstin var så trött. Så vi vilade och tankade sen åkte vi vidare. När vi kom utanför Vålberg på motorvägen så ringde vi Kerstin. Hon var väldigt trött så vi beslöt oss för att hon skulle åka med oss hem och vila medans vi tog av alla saker vi hade med hem.

 

När det var gjort åkte vi bakom henne hem till Säffle för hon ville att vi skulle vara bakom henne om det skulle hända något. När vi kom hem till Mats föräldrar tog vi och städade bilen från topp till tå. Så nu är det jätte fin inuti. Efter det så fikade vi med Kerstin och Tommy sen åkte vi hem. När vi var hemma så var väl klockan ca 22.00 skulle jag tro.

 

Dagen var underbar trots att man blev chockad hur bilen såg ut. Hade jätte mysigt och trevlig. Glömde tyvärr kameran hemma, jätte ledsen för det..

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg