-Vålberg, Grums, Slottsborn & Karlstad.

Idag är inte en vanlig söndag för mig. Jag brukar vara rätt deprimerad på söndagar. Vet inte varför men så är det, men så är det. Vaknade runt 6.30 åt frukost och tog min medicin sen gick jag och la mig hos Mats igen. Låg och kollade på honom när han sov, han är så gullig när han sover.

 

Vi gick upp tillsammans vid 9.30 då gjorde vi oss i ordning och åkte till Vålberg och hämtade ut Mats vinst som han van igår. Sen åkte vi till Grums och tankade, handlade och åkte även en runda till badplatsen i Slottsbron.

 

Sen bar det iväg hem, men innan vi skulle svänga av motorvägen in till Älvenäs fick Mats en idé. Det var att vi skulle åka till Ikea och det gjorde vi. Vi gick och kollade på igenom hela Ikea. Men det roligaste till sist är ju fyndhörnan.

 

När jag tog studenten råkade Kerstin ha sönder min tv-bänk som jag fått av pappa så vi kollade ju efter en ny likadan. Så vi kom till Fyndhörnan och jag kollade runt men där fanns ingen tv-bänk. Sen gick jag in i lagret och frågade. Gissa vad? Jo dom hade precis fått in en likadan tv-bänk som vi hade hemma som gick sönder. Den skulle kosta 449 vi fick den för 200 för att där var ett lite märken på ena skivan men det syns inte. Jag älskar fyndhörnan. Den ser jag alltid fram emot när jag är på Ikea.

 

Vi köpte tv-bänken och när vi kom ut fick Mats lite panik kan man ju säga. Han så typ något såhär; Anna vi kan ju inte öppna backluckan på bilen, hur ska vi får denna med oss hem? Det ordnar sig sa jag. Vi fällde sätena och in fick vi tv-bänken. Som Mats nästa gett upp hoppet för när han kom ut och så bilen och kom på att inte luckan gick att öppna. Vi fick hem den.

 

När vi var på väg hem var klockan 12.15 ca och Mats börja säga fan och jag frågade vad det var. Jo vi har ju tvätt tid klockan 12. Oj fan det har jag också glömt. Så vi åkte hem och började tvätta och montera tv-bänken. Efter det så åt vi mat, sen gick Mats till Jens och Sandra grannarna. Så gick jag upp på vinden och rensade bland alla grejor. Vi har packat hela bilen full med saker som ska till tippen imorgon.

 

Sen nu på kvällskvisten har jag plockat lite, diskat och fixat. Och Mats kollar på Falkenberg – Hammarby. Sen skulle jag tro att det blir en dusch här snart och sen film. Sen är det ju ny vecka imorgon.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg