-Sibas dag :)

Idag var det tid att träffa Siba för första gången sen vi lämnade bort henne till sin nya familj. Hon har bott där i ca 1år nu så det var ett bra tag sedan vi såg henne. För dom som inte vet var Siba våran hund. Vi kunde inte ha kvar henne för det gick inte att lämman henne ensam. Jag hade skola och Mats hade jobb så det fungerade inte.


I alla fall så åkte vi vid ca 13.00 till Sävsjöns camping för att träffa vårt charmtroll Siba. När vi kom till campingen var jag jättenervös jag trodde inte att hon skulle känna igen oss. Men hon var så glad att se oss. Hon hoppade på oss, nafsade oss, slickade oss och skällde. Hon va den vanliga Siba. Annars när hon träffar människor så bukar hon resa ragg och skälla men det gjorde hon inte så hon måste ju har känt igen oss. Vi köpte med en pipleksak till henne som hon älskade. Även ett tuggben som hon gillade.


Dom som har Siba nu heter Lennart och Monika jätte trevliga personer. Dom bjöd på Kaffe och kakor. Vi såg att Siba verkligen blir skött. När vi hade Siba tyckte hon om att simma om man bar ut henne i vattnet. Hon ville inte gå i själv. Men nu springer hon i själv i vattnet. Hon älskar att bada. Hon älskar även att springa sidan om när man cyklar.


Jag trodde det skulle vara svårt att åka ifrån när vi varit där. Att man skulle gråta och så. Men jag såg på Siba att hon hade det bra och att hon trivs. Hon har det mycket bra. Innan Lennart och Monika tar hem sin husvang i sommar så ska vi dit igen och träffa dom. Vi tog också en massa kort.

 




Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg