-Kämpa & stålt över mig själv! Ska jag vara det?

Att känna sig ensam betyder inte alltid att man är ensam. Men det vet ju alla. Jag säger ofta att jag känner mig ensam. Jag har människor runt mig som bryr sig om mig och vill mig väl, men jag känner inte rikigt att dom förstå allt som föregår. Dom försöker det vet jag. Men vissa gånger känner jag mig inte förstådd.

 

Kan en människa känna och sätta sig in i hur jag mår och känner när människan i fråga inte upplevt samma saker som jag gjort? Kan dom igentligen förstå hur man mår?

 

Jag tror inte det, utan dom försöker förstå så gott dom kan. När man säger att man inte orkar mer, då säger oftast människor till mig, men Anna du är bara 22år o.s.v. Men mår man som jag gör så har åldern ingen betydelse. Jag har alltid under hela mitt liv och så länge jag kan minnas mått såhär. Jag har aldrig känt att livet har någon betydelse, har alltid varit annorlunda, aldrig passat in speciellt bra någonstans.

 

Jag vet att många har haft och har det mycket jobbigare och svårare än mig. Många tycker säkert att det jag har gått igenom och går igenom inte är så märkvärdigt. Men för mig är det otroligt kämpigt att bara finnas till. Att ständigt få jobba med sig själv för att passa in i samhället.

 

Jag är stolt över mig själv, att jag fortsatt kämpa och tänker fortsätta att göra det. Men att man alltid fått kämpa sig igenom hela livet och framöver tar kraft ifrån en och ibland skriver jag om att ge upp hoppet och ibland är jag väldigt nära att göra något emot mig själv. Det kanske är tid för mig att acceptera min livsstil, mitt mående o.s.v. men det är inte lätt. Att acceptera att man är annorlunda, accepter att man kanske aldrig kommer må så mycket bättre, att inte känna detta jag känner inom mig. Jag kommer alltid vara den Anna som jag är född till att vara, jag tänker inte ändra på mig bara för att någon annan vill det eller säger det.

 

Just nu hjälper inte en ända av dom medicinerna jag tar. Men förr när dom hjälpte så kände jag mig någorlunda i form, visst jag hade mina perioder men det har ju alla. Och som jag vet kommer alltid mina perioder att finnas kvar. Men dom kan bli glesare än vad dom varit. Men just nu finns det inget som gör att jag mår bättre. Tyvärr!

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg