-Skåne, skåne.

Hej har inte hunnit eller orkat skriva på ett tag nu när vi varit nere i Skåne.

 

Vi åkte ner på onsdagen klockan 4 på morgonen sen så åkte vi inom Ullared. Köpte en del saker där, mest kläder till mig och Emma. En del till pappa och Mats & hans pappa. Vi överraskade pappa när vi kom ner på onsdagen. Vi hade sagt att vi skulle komma ner på torsdagen. Resan ner gick bra och vi hade mysigt och roligt. På kvällen så gick vi ut och gick i Helsingborg. Kollade på kärnan och så. Var ute i ca 3 timmar och gick, skönt.

 

På torsdagen så åkte vi till farmor och hälsade på. Jag hjälpte henne med att ta ut hennes utemöbler och tvätta de. Hon har blivit så liten sen jag såg henne sist. Vi åkte till Willys med pappa och Emma så att de fick handla så att de slapp dra allt på bussen eller gå med det hem det är en bra bit att gå.

 

Jag vet inte om jag har helt fel på dagarna nu när jag skriver. Har inte så mycket koll på vilka dagar som vi gjorde vad på.

 

På fredagen så åkte jag & Mats och hälsade på min barndomsvän Maria. Jag köpte ett par stövlar av henne, fick de av Mats. Sen så fikade vi och satt och snackade. Vi åkte även ut och badade i havet som jag inte gjort på 7-8 år. Så otroligt skönt att äntligen göra det. Det var först jag, pappa, Emma & Mats men sen kom Jimmy & Stefan också. Jimmy badade med inte Stefan. Sen efter det åkte vi hem och såg hur Jimmy bodde i sitt hus, efter det åkte vi till mamma på fika.

 

Lördagen var vi och bytte Emmas skor för de hade gått sönder. Efter det var vi och köpte en blomma till mamma. Vi var på påskmiddag där, riktigt mysigt. På kvällen när vi kom hem så gick jag och Emma ner till förrådet i källaren och städade det, såg ut som fan. Dom fick inte in en pryl i det förrådet.

 

Igår skulle vi åkta hem vid 5-6 tänka vi men vi sov rätt länge vi orkade inte gå upp. Så vi åkte runt halv åtta. Vi åkte inom Ullared igen. Sen på vägen hem så åkte vi även inom Säffle och där hämtade vi Mario hos Mats föräldrar. Vi åt en bit smörgåstårta och sen bar det vidare till Vålberg.

 

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»