-Vara sig själv eller ej?

Skönt att ha något att göra varje dag nu. Slipper sitta hemma och dega och bara tycka att livet är skit. Egentligen vill jag bara ta bort vad jag känner och inte ha några känslor alls. Då skulle livet vara mycket lättare. Slippa känna allt man känner, man blir ju bara konstig av det.

 

Tänk att inte tänka överhuvudtaget bara skita i allt och göra vad fan man vill, utan att bry sig. ”Vanliga” människor får oftast bete sig som dom är men vi som är lite ”ovanliga” måste alltid tänka oss för, varför? Ska inte vi kunna vara oss själva som ”vanliga” människor är?

 

Jag har alltid fått höra att jag ska vara mig själv, men ska jag vara det så reagerar ”vanliga” människor på vad jag gör eller säger. Så kan du inte göra, så kan du inte säga, det förstår du väl? o.s.v. Men innerst inne är jag ju mig själv, varför ska jag behöva ändra på mig när ”vanliga” människor inte behöver göra det?

 

Varför överhuvudtaget säga till mig att jag ska vara mig själv när jag inte kan vara det?

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»