-Dålig tid, alla tankar igen.

För att ha dem handikappen jag har så har jag klarat mig själv sen jag var 15. Flyttade hemifrån då, köpte min första lägenhet, renoverade den själv. Satt upp gardiner, köpte blommor, fixade kärra allt. Ingen och då menar jag ingen har behövt hjälpa mig men något i lägenheten.

 

Har flera kompisar som bor hemifrån som inte klarar av att tvätta, hänga upp gardiner, betala räkningar o.s.v. Och det är vanliga människor..

 

Ingen trodde någonsin att jag skulle klara av en lägenhet själv och betala alla räkningar själv o.s.v. Men vet ni till allas förvånad så har jag aldrig fått flytta tillbaka hem igen för att jag klarat mig.

 

Jag har även sen jag var 15 till 22 som jag är nu så har jag ägt två lägenheter och helrenoverat dem själv. Jag har hyr nu av en privat hyresvärd. Han är världens underbaraste. Här i lägenheten har jag målat och donat. Så det ser snart ut som jag vill ha det. Det är i en äldre lägenhet jag bor i, det har vissa fördelar och vissa nackdelar. Men mest fördelar. Man kan göra lite som man själv vill i lägenheten.

 

I samma veva som jag köpte första lägenheten så kom även vissa jobbiga saker fram i mitt liv. Jag hade förträngt en del saker, som kom fram. Åren har alltid varit kämpiga. Hela mitt liv kan man säga. Fast allt som hänt och diagnoserna som jag har o.s.v. tycker jag att jag är en stark människa. Jag är riktigt stolt över mig själv. Jag har mycket att lära. Men jag står på mina egna ben och lär mig av misstagen man gör.

 

Jag har alltid känt och kommer nog alltid känna mig annorlunda. Det är svårt att acceptera att man aldrig passar in någon stans. Jag kommer nog aldrig att passa in heller. I en vecka nu har jag haft tankarna varför jag lever, varför man blev född o.s.v. Ofta tänker jag att mamma och pappa borde ha gjort abort. Önskar faktiskt att dem hade gjort det. För vissa perioder har jag det riktigt jobbigt.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Kämpa på!

»»»»»»»» 2011-02-21 | 12:33:29 | http://lising.blogg.se/
Emma

Det finns ingen som dig syster och jag är stolt över att du är just min syster. Att jag får äran att vara lillasyster till en så perfekt och underbar storasyster. I mina ögon är du bäst och kommer alltid att vara.. Du måste lära dig att sluta tro på dina tankar för det är inga tankar som stämmer!! Enligt mig så är du perfekt, du har dina brister som alla andra men det gör dig inte mindre värd och absolut inte mindre omtyckt för det.. Glöm inte att jag finns här för dig syster och kommer alltid att göra. <3

»»»»»»»» 2011-02-22 | 21:42:39

»
»
»