-Känsligt.

Allt känns så jävla onödigt att göra. Kan lika bra ligga kvar i sängen när man vaknar & sova hela dagarna.

 

Allt tar sån jävla tid. Så mycket som ska göras men inget händer. Ska sätta mig ner och göra en lista nu på vad som ska göras. Då kan jag stryka en efter en från listan när det är klart. Vill här ifrån och det är nu! Varför sitter jag i jävla Vålberg & blir gammal? Kan väl inte vara så jävla svårt att fixa lägenhet. Det finns underlag för varför jag inte ska bo här & att jag mår bara sämre och sämre för varje dag som jag bor här.

 

Kan lika bra skita i att betala hyran & bli uteliggare i stället. Då kanske människor lyssnar & tar en på allvar. Vad ska man göra för att människor ska lyssna? I hela mitt jävla liv har jag fått kämpa för att myndigheter ska lyssna. När jag ska lyssna på dom är det jävligt viktigt, men när dom ska lyssna på mig händer inte ett jävla skit.

 

Ska man behöva kämpa såhär mycket som jag gjort och gör? Hur mycket orkar en människa? Jag är 24 år & börjar ge upp hoppet & livet. Ska det behöva gå så långt? Alla har motgångar jag vet men alla klarar olika mycket.

 

Kommer jag alltid känna de tyngre inom mig? Den känslan att man aldrig duger, man kan inget, man är inte värd skiten under skorna på människor. Den lessna känslan som finns i själen jag har känt den sen jag va 6 år. Den kommer aldrig försvinna hur mycket jag än vill.

 

Allt det tunga, all lessenhet, all ångest & all ilska jag har inom mig för att det ska försvinna en stund så  ända sättet för mig är att skära mig. Men inte gjort det på år, men tanken finns där. Jag vet att allt släpper för stunden & en timme framöver kanske men sen är all smärta & allt tillbaka igen. Men varje gång man skär sig så hoppas man på att allt ska släppa för alltid. Men så har det aldrig varit för mig.

 

Tänk er själva att ständigt gå runt & må dåligt. Tänk er själv att aldrig kunna känna sig bra. Jag kommer aldrig bli hel av allt som hände när jag va liten. Vissa saker som hände när jag va liten tror jag gör att jag mår som jag mår idag. Det kommer aldrig släppa och det kommer alltid finnas i mina tanka om jag vill eller ej. Önska bara jag kunde spola tillbaka tiden från jag va 7-13 om det gick hade jag kanske fått må som dom flesta gör.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


Koradkhar

Ja om man kunde gå tillbaka i tiden så skulle allt kunna bli mycket bättre om man visste då vad man vet nu....typ lotto och joker nummer :P
Allt kommer att bli bra tillslut, hoppet är något vi måste hålla hårt om för om vi förlorar hoppet finns det inget att drömma om.

Svar: Du har så rätt! Men de är inte lätt att ha hopp när man aldrig ser ljuset... När De bara kommer skit ansiktet hela tiden.
Anna Christensen

»»»»»»»» 2012-12-01 | 20:55:53

»
»
»