-Torsby!

Har försökt att börja äta regelbundet. Känner mig piggare. Men ibland glömmer jag att jag måste äta. Vissa dagar är jag inte hungrig. Det är efter operationen & dom dagarna är det inte lätt. Har fått utöka mina järntabletter & det finns stor riska att jag måste ta spruta istället. Måste verkligen börja sköta om min kropp & sköta mig. Sköta alla vitaminer & acceptera att jag måste ta dom hela livet. Jag har ju själv valt det.

 

Efter operationen så mådde jag inte så bra psykiskt. Tror att många mins det. Hade ju varit utan mina mediciner från ÖPV ett bra tag. Den känslan jag hade på sjukhuset när jag vaknade va hemsk. Har aldrig mått så psykiskt dåligt som då. Kändes som något hade gjort något emot mig som jag inte ville. Ville bara ta livet av mig, hade jag inte varit på sjukhuset så hade jag nog inte funnits idag.

 

Men när jag kom hem från sjukhuset så spökade ju psyket fortfarande. Men som tur va hade jag min pappa. Redan första dagen jag va hemma så misskötte jag maten jag åt inte som jag skulle osv, åt inget alls. Så redan från början så gick allt åt helvete för mig. Fick ingen hjälp av M han som jag levde med.

 

Jag gick ner under 100KG & hade nog inte vägt det sen jag va 13år, jag va så lycklig när vågen visade det. Sen började jag gå upp igen. Min vikt va fyra KG ifrån vad jag vägt som mest innan jag började med flytet & så innan allt startade med GBP.

 

Jag lämnade M & har börjat ta tag i mitt liv. Börjat träna osv. Så nu är jag nere under de jag vägde som minst efter operationen. Men jag kämpar tro mig.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»