-IFA Karlstad & Helsingborg!

Började dagen med att gå igenom allt som skulle lämnas in till IFA idag. På väg till IFA ringer socialen i Helsingborg & berättar att man kan skicka ett personligt brev om att man behöver hjälp till bostad. Jag ska alltså åter igen skriva om hur mitt liv varit & hur det ser ut just nu. Läsa genom alla papper från polisen, utredningar, läka utlåtande, intyg O.S.V. Gå igenom allt de jobbiga igen som jag vill försöka lägga bakom mig. Jag kan tyvärr inte lämna in samma papper som jag lämnade till IFA idag utan jag måste skriva andra papper. Sen så kollar IFA i Helsingborg igenom min ansökan & börjar en utredning så som IFA i Karlstad gör nu.

 

Tror inte att IFA i Karlstad kommer bevilja mig någon hjälp handläggaren har sagt att det inte ser så ljust ut. Men har inte fått beslutet än & det är inte hon som sätter det. Nekas jag hjälp så ska vi sätta igång en överklagan. Nekas jag hjälp i Helsingborg så får vi sätta igång en överklagan där också. Så det är så mycket just nu.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»