-DBC & Diabetes insipidius?

Vet inte vad jag ska skriva. Vill bara vara ifred, inte behöva prata & inte träffa någon. Har varit så ett tag nu som ni kanske har märkt. Igår så träffade jag L vi käkade på stan sen körde hon mig till sjukhuset. Skulle på läkarbesök på DBC. Läkarbesöket gick bra. Varit & tagit blodprover idag så läkaren ska ringa senare & ge mig svaren på proverna. Proverna jag tog idag kommer visa om jag har Diabetes insipidus eller inte.

 

Jag var inte på läkarbesöket igår pga Diabetes insipidius utan pga en kontroll på vanliga diabetes som jag hade förut. Har kontroll en gång om året & det är något jag själv valt. Så rädd att få tillbaka diabetesen & att jag ska behöva börja med massa sprutor igen.

 

De gick fort att få hjälp på DBC sakerna händer verkligen direkt där. Det tog vårdcentralen i Vålberg två veckor att skicka remissen till DBC. Jag kom till DBC igår på ett läkarbesök & blir tillsagd att gå & ta prover idag & att läkaren ska ringa & ge mig svar på dem idag som jag skrivit förut. Centralsjukhuset borde ha svårare att ge patienterna hjälp direkt jämfört med Vålbergs vårdcentral tycker jag.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»