-Min lillllllla mur!!! :P

Jag blir starkare & starkare för varje dag som går. Mitt liv börjar ordna upp sig. Men har svårt att få fram mina känslor & att visa dom för andra människor, har svårt att känna. Jag lärde mig att stänga av mina känslor när jag var mellan 6-7 år gammal. För att skydda mig själv. Annars hade jag nog inte funnits idag.

 

När jag visar vad jag känner så är de lätt för andra människor att göra mig illa. Istället så stänger jag av & jag slutar känna. Människor som inte lärt sig att sluta känna tror inte på att det går att sluta känna. Men det gör faktiskt det. Jag hade aldrig varit så gammal som jag är idag om jag inte hade kunnat sluta känna vissa stunder i mitt liv.

 

Har börjat hos en ny psykolog har varit till henne några gånger & vi har börjat försöka lätta lite på muren som jag byggt upp. Det har tagit många, många års jobb att bygga upp denna mur & den kommer ta tid att riva. Men något han ändå hänt på dom gångerna jag varit hos henne.

 

Hur hade det varit om jag inte hade byggt upp min lilla mur när jag va barn? Hade jag levt nu då? Hande jag klarat att fortsätta leva efter övergreppen? Hade jag klarat förhållandet med M? 

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»