-Vad hände på akuten?!?

Magsmärtorna fortsatte & blev värre & värre på tisdagen så till sist ringde jag Vårdcentralen för att rådfråga dom om hur jag skulle göra. Kom alltså inte upp ut sängen. Dom sa till mig att fortsätta med tabletterna jag fått i fredags. Säng liggandes hela dagen utan mat efter som att allt bara åkte genom min kropp & kom ut direkt igen.

På onsdagen fortsatte magsmärtorna ännu mer så ringde Vårdcentralen igen & då säger läkaren att jag ska åka in akut & att han skriver en remiss till akuten så dom vet att jag kommer.

Först blev jag i mottagen av trevlig personal sen körde dom in mig i infektionsrummet för att jag kunde vara smittade med något & var en risk för andra. Det togs massa prover & allt visade som svaren visade på Vårdcentralen i fredags.

Efter några timmar där på infektionen så skickade dom mig vidare till kirurgmottagningen. Gav mig ett rum & skrev in mig för operation dagen efter.  Även där var personelen ur trevlig. Började med att jag fick en säng dom som dom bäddade åt mig, gav mig kläder & hjälpte mig på med dem. Eftersom att jag inte klarade något alls själv.

Efter det fick jag massa dropp & vi vägde mig. Sen jag var på Vårdcentralen i fredags till tisdag så har jag alltså gått ner tio kg. Visst gör det mig glad men alldeles för snabbt. Sen fick jag lite mat eftersom att efter kl 00 skulle jag vara fastande pga. operationen dagen efter.

Operationen gick snabbt. Tyvärr fick jag ju inte ta mina mediciner på morgonen så jag bad dem att söva mig vilket de inte lyssnade på så till sist fick tre stycken sjuksköterskor hålla i mig så att det gick att genomföra operationen. Dom gick in i magen & kollade & gick även in genom tarmarna & kollad men hittade inget fel.

På kvällen skrev dr ut mig & ordinerade mig hur & att jag skulle ta vissa tabletter vissa tider pga. att mina värden fortfarande var väldigt dåligt. Så jag åkte sjuk taxi hem. Så ska tillbaka till Vårdcentralen på måndag för att ta nya prover för att se om mina värden förbättras under helgen eller inte.

Skriver mer lite senare.

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»