-Mina rättigheter & en anmälan!

Mår väl rätt hyfsat fast att inget fungerar i min vardag. Förra veckan på torsdagen så hade vi ett stort möte med ett Ombud, J från Värmland var med, en praktikant & min CM. Det mötet hade vi för att få rätt på vad som gällde vad jag har för rättigheter i samhället.

 

Det har inte gått rätt till när det gäller LSS kontaktperson & ledsagare. Hon som anställer kontaktpersoner & ledsagare kör sina egna regler. För det första så finns det inget dokumenterat vad gäller mig enligt henne. Från alla samtal & all övrigt kontakt jag & J haft med henne. Redan det är ett STORT tjänstefel från hennes sida! Och detta vet jag eftersom att jag har försökt att få ut mina dokument till detta möte med Ombudet. Hon har även hotat mig med att ompröva mitt beslut pga. av mina så kallade "krav" som hon säger. Det är också ett STORT tjänstefel av henne!

 

Jag har ett krav träning måndag, onsdag & fredag för att jag behöver struktur i mitt liv. Det behöver alla för att må bra. Jag behöver det ännu mer än en vanlig människa!

 

Innan vi hade detta mötet med Ombudet & alla andra som var med så var vi i kontakt med hennes chef för att vi ville träffa chefen & framföra mina klagomål på denna Pia som hon heter. Och chefen ville så gärna ha ett möte med mig & J från Värmland så chefen kunde bemöta klagomålen som jag hade på Pia. Men samma dag får J ett samtal från Pia & Pia berättar att hon pratat med sin chef & att det absolut inte blir något möte tillsammans med chefen. För att det inte var nödvändigt. Utan ville vi ha ett möte så blev det med Pia. Och det var inte aktuellt eftersom att vi har redan haft ett möte med Pia för ca 4 månader sen & framfört mina klagomål & inget har blivit bättre.

 

Så i torsdag så lämnade jag in en skriftlig anmälan på Pia. Som kommer att komma till ännu högre chefer än hennes chef!

 

Jag har verkligen försökt att fungera med Pia. Hon har fått så många chanser av mig. Och jag är väldigt förvånad över mig själv att hon fått det. Men jag ville verkligen att detta skulle bli bra. Innerst inne är jag trött på allt krångel när det gäller LSS också. Det har aldrig fungerat & jag har bott här ett år i februari.

 

Vi gjorde ett försök med att få till ett möte med hennes chef för att jag inte ville lämna in en skriftlig anmälan på Pia. Men Pia sa att det inte var aktullet. Så vad skulle jag göra? Värken Pia eller hennes chef lyssnade ju.

 

Att jag känner mig hotad av Pia är konstigt eftersom att jag inte bry mig om när människor hotar & beter sig som henne. Men ibland får man bara nog att få skit kastad i ansiktet hela tiden.

 

Oavsett vad hon säger så har jag rättigheter. Och jag anser att saker ska gå rätt till! Och att jag ska bemötas med respekt från henne! Vilket jag inte gjort! Hon kör sina egna spelregler! Rätt ska vara rätt! Det är väldigt viktigt för mig! Respekten är ännu viktigare i detta fallet eftersom att Pia måste veta en hel del personliga saker om mig!

 

Det har skurit sig helt mellan oss men det visste jag att det skulle göra redan första gången jag mötte henne! Jag till J redan första gången att det aldrig skulle fungera mellan mig & Pia men jag gav det en chans! Jag är en väldigt bra människokännare när det gäller vilka personer som ska vara i mitt liv & vilka jag fungerar med & vilka som fungerar med mig! Rätt hade jag som vanligt! Som vanlig menar jag med att jag har varit med inom LSS i många, många & åter mänga år! Ingen kan säga att jag inte gett detta chans på chans & att jag inte haft tålamod!

 

Jag har hela tiden vetat att hon inte har behandlat mig rätt & att det inte har varit laglig hur hon behandlat mig eller att jag fått mina rättigheter. Därför hade vi mötet med Ombudet för att vi skulle vara hundra på att jag hade rätt innan vi gick högre upp med detta! 

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»