-Frustrationen när min "bror" utnyttjade mig sexuellt som barn!

I tisdags var det sista SIP-mötet vilket känns bra om jag förstod det rätt vill säga. Hoppas på det i alla fall. Mötet gick bra men var väldigt nere efteråt för att jag fick reda på att jag inte är så stark psykiskt så att jag kan genomföra den tunga behandlingen när det gäller min storebror! Om de sexuella övergreppen och som en psykolog i Värmland kallade det de ”upprepade våldtäkterna”!
 
När jag nu tänker på det så blev det extremt jobbigt igen, känner bara att jag vill börja gråta & bryta ihop. Jag bryter inte ihop så ofta, jag gör det när allt har blivit för mycket. När jag gått så länge med massa känslor inom mig, så bryter jag ihop som ett litet barn & då menar jag som ett barn! Skulle behöva det nu känns det som!
 
Det är inte fel att gråta men att tillåta mig att göra det & visa att jag är en svag människa är väldigt svårt! Men innerst inne så är jag nog inte en svag människa! Men jag känner mig det just vid det tillfället när jag väl gråter!
 
När jag väl bryter ihop så känns det så skönt efteråt, jag känner mig starkare, enormt trött, somnar i timmar & mår så bra när jag väl vaknar. Jag känner mig som en ny människa, avslappnad & lugn! Det är ett bevis på att jag kan slappna av efteråt när jag väl brutit ihop som det där lilla barnet!
 
Jag vet att många varit med om samma sak som mig. Och jag vill inte att någon ska tycka synd om mig! Utan jag vet att människor som varit med om samma saker som mig läser min blogg. Och det vet jag pga. att många har kontaktat mig på bland annat Facebook. Jag vet att det hjälper en del människor som varit i samma situation!
 
Att alltid vara stark kan ingen människa! Det är tillåtet att känna, det är tillåtet att gråta, det är tillåtet att skrika o.s.v. Så länge det hjälper dig själv! Som alla vet så har jag bloggen för att skriva av mig när jag mår som jag gör just nu då allt är tungt! Det hjälper mig med att hantera vissa av mina känslor & min frustration!  
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»